Startovao “Tour of Istanbul”



.


Nezapamćeno nevreme na 1. etapi dugoj 174 kilimetara obeležilo je start ” Tour of Istanbul” na kojoj učestvuje i naša reprezentacija.

Velika borba sa nevremenom, jaka kiša i grmljavina, pretvorili su puteve u bujične reke tokom 1. etape. Takmičari i vozila jedva su se videli od strašnog neveremena koje je trajalo satima.

U snažnom nevremenu praćenom jakom kišom, koje je pogodilo Istanbul, povređene su najmanje dve osobe, a voda na ulici dovela je do prekida gradskog saobraćaja i otkazivanja letova na aerodromu. Bujica je odnela mnoga vozila, a građani su ostali zaglavljeni, pokušavajući da se tokom večernjeg špica vrate kućama u ovom najvećem turskom gradu.

Letovi na Međunarodnom aerodromu Ataturk su otkazani, a nije radio ni metro saobraćaj, rekli su zvaničnici, a prenosi Dejli sabah. Poginuo mladić, sedam osoba povređeno!

U luci Hajdarpaša prevrnuo se veliki kran, što je dovelo do eksplozije i požara koji je potom ugašen.

Tramvajski prevoz u nekim delovima Istanbula takođe je u prekidu. Dve osobe su povređene kada je na ulicu punu prolaznika pao zid jednog starog groblja.Gradske vlasti zatvorile su iz predostrožnosti tunel Evroazija koji povezuje azijsku i evropsku stranu Istanbula ispod Bosfora.

Svetski juniorski prvak i trećeplasirani sa Prvenstva Evrope 2023. Gustav Wang  iz Danske pobednik je 1. etape “Oko Instanbula” trijumfom na stazi dugoj 174 kilometra sa prosečnom brzinom većom od 43 km/h uprkos jakoj kiši i nevremenu.

Profil Prve etape

Danac je u begu proveo skoro 100 kilometara.

Putevi su bili klizavi kao na zimskoj poledici. Kiša u ovom kraju nije padala poslednja dva meseca. Bilo je dosta padova i gumi defekata od kamenja koje su bujice nosile glavnim putevima.

Od naših reprezentativaca Dušan Rajović je na 25 kilometara do cilja bio u begu koji je on organizovao u poteri za vodećom trojicom, ali na pravcu spusta pri brzini od skoro 70 km/h samo mu je kliznuo zadnji točak i pao je pritom klizajući na leđima i rukama preko 70 metara niz put.

 

Srećom, Rajović je prošao sa samo jednom ogrebotinom ali velikim strahom da u nastavku etape ide na pobedu.

Na tri km do cilja u vodećoj grupi, Rajović je opet kliznuo u kružnom toku, ali ovog puta bez pada. Tada je odlučio da lagano vozi do cilja kako ne bi pao u nastupajućim krivinama do cilja.

Ostali reprezentativci Srbije Cogoljević i Djurić došli su  kao 81. i 82. na cilj sa 20 minuta zaostatka.

Problem Divnića

Jovan Divnić je imao kvar na elektronskim menjačima koji usled kiše nisu radili, a na usponima nije mogao sa najtežim prenosima.

Luka Turkulov je imao pad u jednoj raskrsnici ali bez povreda opet klizanje do travnjaka. Pri svemu tome, posle pada, iza raskrsnice dobio je gumi defekt.

Ognjenu Iliću se nakon udarca u ležećeg usporivača, na putu, izokrenuo guvernal u isto vreme kada je i Turkulov pao, pa je i on na 90 km do cilja zaostao za glavnom grupom. Mladi Mihajlo Stolić je imao veliki strah od gromova koji su udarali u neposrednoj blizini prolaska trke, a i od pada u krivinama i raskrsnicama, mnogo je kočio po krivinama pa je izgubio priključak sa glavnom grupom.

Turkulov, Stolić i Ilić su nakon 100 km trke odustali, a Divnić je to uradio na 120 km.

Nije je baš za pohvalu ali kada pomislimo na moguće posledice padova i nije tako loše. Biće dana za megdana.


Naši reprezentativci su prošli dobro što se tiče padova i kvarova ali su četvorica napustila trku.

Danas je plaćen danak neiskustvu vožnje po kiši na velikim brzinama u grupi od preko 100 takmičara. Svernjaci su sa mnogo više iskustva znanja i veštine vozili po ovom nevremenu i klizavim putevima. Vetar je u nekim delovima staze bacao takmičare sa puta. 
Cilj trke bio je na na 50 km od našeg hotela u azijskom delu Instanbula, a mi smo tu razdaljunu vozilom prešli jedva za tri sata zbog kiše i nevremena koje je poremetilo najveći grad Turske – kaže predsednik BSS profesor Radomir Pavlović koji se nalazi sa našim timom na ovoj trci UCI kategorije 2.2.